Vyšetření

19.07.2010 12:42

 V pátek 16. 7. 2010 jsem byla se Shadý na BAER testu a bohužel se ukázalo, že Shadý je na levé ucho hluchá. Ani ve snu by mě nenapadlo, že tomu tak bude, šla jsem tam jen pro klid duše. Jak se postupně ukazuje, bohužel se hluchota v našem chovu stále více rozmáhá. Jediná jistota, zda pes slyší nebo ne, je test BAER a ani ten neodhalí, zda pes gen pro hluchotu předává či nikoliv. To se pozná až testováním potomků.

Moje příští fenka bude jedině testovaná, další takové riziko už nehodlám podstoupit. Jak jsem dodatečně podle příznaků zjistila, Zera je také s největší pravděpodobností hluchá na levé ucho. Je to mnohem větší problém, než jsme si doposud mysleli a především byli ochotni připustit!! Stále více se tu hluchota rozmáhá a moc se obávám, že s tím nikdo nebude chtít nic dělat (přece se chovatelé nepřipraví o svá chovná zvířata, vždyť přece slyší, tak co).

PRO VŠECHNY ZÁJEMCE O BULÍČKA: Hledejte a žádejte test BAER ještě před odběrem štěňátka!! Vyhnete se tomu, že si koupíte štěně jednostranně hluché a to v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ BEZ TESTU NEPOZNÁTE! Jinak se vám může stát to, co mě (a jistě mnoho dalším lidem, nedělám si iluze, že moje holky jsou jediný).